יום חמישי, 8 בדצמבר 2011

הרש"פ: אסור לפלסטינים להתאשפז בבתי חולים ישראליים. שני ילדים נפטרו ממחלתם


לפי ידיעה שפרסם 'המרכז הפלסטיני לזכויות אדם' הנהגת הרשות הפלסטנית החליטה שלא לאשר לחולים תושבי הרשות לצאת את שטחה במטרה להגיע לטיפול רפואי בבתי חולים ישראליים.
ההחלטה צפויה להשפיע באופן מיידי על כמה עשרות חולים החולים במחלות קשות, רובם בסרטן.
סובלים בשביל עבאס?
כפי שפרסם המרכז:
"לפי בדיקה שערך המרכז הפלסטיני לזכויות אדם התברר כי משרד הבריאות ברמאללה הוציא הנחיה להפחית את מספר החולים המועברים לטיפול בישראל החל מה2 לנובמבר 2011... ההחלטה נומקה בכך שעלויות הטיפול בישראל הן גבוהות.ההחלטה הובילה להפסקת העברות של עשרות חולים הסובלים ממחלות חמורות, 90% מהם מסרטן, אשר להם אין טיפול ברצועת עזה... וטיפולים מסוג זה אינם זמינים גם במזרח ירושלים ובגדה המערבית.
שני ילדים מתו מאחר שהם היו זקוקים נואשות לטיפול רפואי מתקדם, אך משרד הבריאות העביר אותם לבתי חולים שאינם מסוגלים להתמודד עם צרכים אלו.
ב4.11.2011, מוחמד עזאם סאוויל (יליד 2002) מת ממחלתו. ב1.11.2011, מצבו הדרדר והוא פונה לבית החולים אל-נאצר בעיר עזה... משם הוא הועבר למחרת לבית החולים אל-מקסאד בירושלים, אך בית החולים סירב לקבלו מכיוון שאין לו את האמצעים הנדרשים לטיפול. משרד הבריאות, שידע על כך, סירב להעבירו לבית חולים מתאים, שבמקרה הזה נמצא בישראל.
 פחות מחודש לאחר מכן, אחותו נפטרה בנסיבות דומות. משרד הבריאות לא הפיק את הלקחים מהאירוע בו מת אחיה. ב1.12.2011, חיבה עזאם סאוויל, ילידת 2003 נפטרה. ב27.11.2011 היא מצבה הדרדר והיא התאשפזה בבית החולים אל-נאסר... לאחר שהחמיר מצבה בית החולים הודיע כי הוא אינו מסוגל לטפל בה... משרד הבריאות עודכן בכך ונתבקש להעביר אותה לבית החולים איכילוב בישראל, אך המשרד סירב לאשר זאת." 


אירוע זה מוכיח כי הרשות הפלסטינית אינה מעוניינת לדאוג לרווחתם של אזרחיה. עיקר מעייניה של הנהגת הרשות נתונים לפוליטיקה אנטי-ישראלית אשר את מחירה משלמים אזרחי הרשות הפשוטים. תושבי הרשות מעדיפים לנהל עסקים עם ישראלים ואף בהתנחלויות, והם מודעים לכך ששיתוף פעולה עם ישראל הוא עדיף לעין שיעור מהמאמצים לקבל הכרה בינלאומית או להקים מדינה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה